আগৰ তাওৰাত পুনৰ কোৰআনত লিপিবদ্ধ।
আগৰ তাওৰাত পুনৰ কোৰআনত লিপিবদ্ধ।
।।।
কোৰআন, যে পূৰ্বৰ আইন ব্যৱস্থাসমূহ এটা বিশেষ জনগোষ্ঠীৰ আধ্যাত্মিক স্তৰ আৰু মানৱ ইতিহাসৰ এটা বিশেষ অধ্যায়ৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ দ্বাৰা চৰ্তযুক্ত আছিল, আৰু সেয়েহে তেওঁ মানৱ বিকাশৰ উচ্চ পৰ্যায়ত নতুন নিয়মৰ দ্বাৰা প্ৰতিস্থাপন কৰিবলগীয়া হৈছিল (চাওক এই সংযোগ ৫:৪৮📍 ৰ দ্বিতীয় অনুচ্ছেদ আৰু সংশ্লিষ্ট টোকা)।(📍see bottom)
.
২৮:৪৮
فَلَمَّا جَاءَهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِنْدِنَا قَالُوا لَوْلَا أُوتِيَ مِثْلَ مَا أُوتِيَ مُوسَىٰ ۚ أَوَلَمْ يَكْفُرُوا بِمَا أُوتِيَ مُوسَىٰ مِنْ قَبْلُ ۖ قَالُوا سِحْرَانِ تَظَاهَرَا وَقَالُوا إِنَّا بِكُلٍّ كَافِرُونَ
এতেকে যেতিয়া আমাৰ তৰফৰ পৰা সিহঁতৰ ওচৰত সত্য আহি পালে, তেতিয়া সিহঁতে ক’বলৈ ধৰিলে, ‘মুছাক যি দিয়া হৈছিল, তেওঁকো তেনেকুৱা দিয়া নহ’ল কিয়’?💥 (তেন্তে কোৱাচোন) ইতিপূৰ্বে মুছাক যি দিয়া হৈছিল সেয়া সিহঁতে অস্বীকাৰ কৰা নাছিলনে? সিহঁতে কৈছিল, ‘দুয়োটাই যাদু, এটাই আনটোক সমৰ্থন কৰে’🌀। আৰু সিহঁতে কৈছিল, ‘নিশ্চয় আমি এটাকো নামানো’।
।।।
28:48-Verse/Notes of Muhammad Asad
.
28:48 And yet, now that the truth has come unto them from Us, they say, “Why has he not been vouchsafed the like of what Moses was vouchsafed?"💥 But did they not also, before this, deny the truth of what Moses was vouchsafed? [For] they do say, “Two examples of delusion, [seemingly] supporting each other!"🌀 And they add, “Behold, we refuse to accept either of them as true!"
Note💥
As the Qur'an frequently points out, the basic ethical truths enunciated in it are the same as those of earlier revelations. It is this very statement which induced the opponents of Muhammad - in his own time as well as in later times - to question the authenticity of the Qur'an: "If it had really been revealed by God," they argue, "would so many of its propositions, especially its social laws, differ so radically from the laws promulgated in that earlier divine writ, the Torah?" By advancing this argument (and quite apart from the question of whether the text of the Bible as we know it today has or has not been corrupted in the course of time), the opponents of Muhammad's message deliberately overlook the fact, repeatedly stressed in the Qur'an, that the earlier systems of law were conditioned by the spiritual level of a particular people and the exigencies of a particular chapter of human history, and therefore had to he superseded by new laws at a higher stage of human development (see in this connection the second paragraph of 5:48📍 and the corresponding note). However, as is evident from the immediate sequence - and especially from the last sentence of this verse - the above specious argument is not meant to uphold the authenticity of the Bible as against that of the Qur'an, but, rather, aims at discrediting both - and, through them, the basic religious principle against which the irreligious mind always revolts: namely, the idea of divine revelation and of man's absolute dependence on and responsibility to God, the Ultimate Cause of all that exists.
Note🌀
A contemptuous allusion, on the one hand, to Old-Testament predictions of the coming of the Prophet Muhammad (cf. surah 2:42), and, on the other, to the oft-repeated Quranic statement that this divine writ had been revealed to "confirm the truth of earlier revelations". As regards my rendering of the term sihr (lit., "magic" or "sorcery") as "delusion" - and occasionally as "spellbinding eloquence" - see n74:24.
।।।
(গুগলৰ অনুবাদ। শুদ্ধতাৰ ভৰষা নাই।বুজাৰ বাবে দিয়া হৈছে)
টোকা💥
কোৰআনে সঘনাই আঙুলিয়াই দিয়াৰ দৰে ইয়াত উচ্চাৰিত মৌলিক নৈতিক সত্যবোৰ পূৰ্বৰ ওহীবোৰৰ দৰেই। এই বক্তব্যই মহম্মদৰ বিৰোধীসকলক - তেওঁৰ নিজৰ সময়ত আৰু পিছৰ সময়তো - কোৰআনৰ সত্যতাক লৈ প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰিবলৈ প্ৰৰোচিত কৰিছিল: "যদি সঁচাকৈয়ে ঈশ্বৰে অৱতীৰ্ণ হ'লহেঁতেন," তেওঁলোকে যুক্তি আগবঢ়ায়, "তেন হ'লহেঁতেন।" ইয়াৰ বহুতো প্ৰস্তাৱ, বিশেষকৈ ইয়াৰ সামাজিক নিয়ম, সেই পূৰ্বৰ ঐশ্বৰিক লিখনী, তৌৰাহত জাৰি কৰা নিয়মৰ পৰা ইমানেই আমূলভাৱে পৃথক?" এই যুক্তি আগবঢ়াই নি (আৰু আজি আমি জনা বাইবেলৰ পাঠ্য সময়ৰ লগে লগে বিকৃত হৈছে নে নাই সেই প্ৰশ্নৰ পৰা একেবাৰে আঁতৰত) মহম্মদৰ বাৰ্তাৰ বিৰোধীসকলে ইচ্ছাকৃতভাৱে এই সত্যটোক উপেক্ষা কৰে, বাৰে বাৰে জোৰ দিয়া হৈছে কোৰআন, যে পূৰ্বৰ আইন ব্যৱস্থাসমূহ এটা বিশেষ জনগোষ্ঠীৰ আধ্যাত্মিক স্তৰ আৰু মানৱ ইতিহাসৰ এটা বিশেষ অধ্যায়ৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ দ্বাৰা চৰ্তযুক্ত আছিল, আৰু সেয়েহে তেওঁ মানৱ বিকাশৰ উচ্চ পৰ্যায়ত নতুন নিয়মৰ দ্বাৰা প্ৰতিস্থাপন কৰিবলগীয়া হৈছিল (চাওক এই সংযোগ ৫:৪৮📍 ৰ দ্বিতীয় অনুচ্ছেদ আৰু সংশ্লিষ্ট টোকা)। কিন্তু, যিদৰে তাৎক্ষণিক ক্ৰমৰ পৰা স্পষ্ট হৈ পৰে - আৰু বিশেষকৈ এই আয়াতৰ শেষৰ বাক্যটোৰ পৰা - ওপৰৰ specious যুক্তিটোৱে কোৰআনৰ বিপৰীতে বাইবেলৰ সত্যতা ৰক্ষা কৰাৰ উদ্দেশ্যে নহয়, বৰঞ্চ, বদনাম কৰাৰ লক্ষ্যৰেহে দুয়োটা - আৰু, ইয়াৰ জৰিয়তে, অধৰ্মীয় মনটোৱে সদায় বিদ্ৰোহ কৰা মূল ধৰ্মীয় নীতি: যেনে, ঐশ্বৰিক প্ৰকাশ আৰু মানুহৰ ঈশ্বৰৰ ওপৰত নিৰপেক্ষ নিৰ্ভৰশীলতা আৰু দায়বদ্ধতাৰ ধাৰণা, যিটো সকলো বস্তুৰ চূড়ান্ত কাৰণ।
টোকা🌀
এফালে হজৰত মহম্মদৰ আগমনৰ পুৰণি নিয়মৰ ভৱিষ্যদ্বাণীৰ এটা অৱজ্ঞাসূচক ইংগিত (ছুৰা ২:৪২), আৰু আনফালে, এই ঐশ্বৰিক লিখনী প্ৰকাশ কৰা হৈছে বুলি সঘনাই বাৰে বাৰে কোৱা কোৰআনৰ বক্তব্যৰ প্ৰতি "পূৰ্বৰ প্ৰকাশৰ সত্যতা নিশ্চিত কৰিবলৈ"। 'সিহৰ' শব্দটোক মোৰ অনুবাদৰ সন্দৰ্ভত (আক্ষৰিক অৰ্থত, "যাদু" বা "যাদু") "মোহ" হিচাপে - আৰু মাজে মাজে "বানানমূলক বাকপটুতা" হিচাপে - ৭৪:২৪ পদ।
.
(📍Pl see Explaination 5:48(The terms shir'ah and minhaj are more restricted in their meaning than the term din:link:
.... arranged Syedraf...
Comments
Post a Comment