৯৯:৪-পৃথিৱীয়ে পুনৰুত্থান দিৱসত ইয়াৰ ওপৰত ঘটি থকা বুৰঞ্জী আৰু পৰিঘটনাবোৰ কেনেকৈ ক’ব?
৯৯:৪-পৃথিৱীয়ে পুনৰুত্থান দিৱসত ইয়াৰ ওপৰত ঘটি থকা বুৰঞ্জী আৰু পৰিঘটনাবোৰ কেনেকৈ ক’ব?
(৯৯:৪
يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا
সেইদিনা পৃথিৱীয়ে তাৰ বৃত্তান্ত বৰ্ণনা কৰিব,)
।।।
(প্ৰসঙ্গৰ তলত দিয়া আয়াতবোৰ শেষত দিয়া আছে)
প্ৰাচীন কালৰ এজন মানুহৰ বাবে হয়তো ক’ব আৰু ক’ব যে পৃথিৱীয়ে পুনৰুত্থান দিৱসত ইয়াৰ ওপৰত ঘটি থকা বুৰঞ্জী আৰু পৰিঘটনাবোৰ কেনেকৈ ক’ব আৰু বৰ্ণনা কৰিব, কিন্তু বৰ্তমান বৈজ্ঞানিক আৱিষ্কাৰ আৰু চিনেমা, লাউডস্পীকাৰ, ৰেডিঅ’, আৱিষ্কাৰৰ যুগত। টেলিভিছন, টেপ-ৰেকৰ্ডাৰ, ইলেক্ট্ৰনিক সঁজুলি আদিৰ দ্বাৰা পৃথিৱীয়ে নিজৰ বুৰঞ্জী কেনেকৈ বৰ্ণনা কৰিব সেয়া বুজাটো আৰু কঠিন নহয়। মানুহে যিয়েই কথা কয় তাৰ ছাপ বতাহত, ৰেডিঅ’ তৰংগত, ঘৰৰ বেৰ আৰু মজিয়া আৰু চিলিঙৰ কণাবোৰত, ঘৰৰ বাহিৰত কথা ক’লে ৰাস্তা, সমতল বা পথাৰ পৰিৱেশত সংৰক্ষিত হৈ থাকে। যদি আল্লাহে ইচ্ছা কৰে তেন্তে তেওঁ এইবোৰ কথাক এই সকলোবোৰ মাতক ঠিক সেইদৰেই আওৰাই দিব পাৰে যিদৰে এইবোৰ প্ৰথম অৱস্থাত মানুহে উচ্চাৰণ কৰিছিল। সেই সময়ত মানুহে কাণেৰে শুনিব আৰু জানিব যে সেইটো তেওঁৰ নিজৰ মাত আছিল, আৰু তেওঁৰ সকলো চিনাকি মানুহেও সাক্ষ্য দিব যে তেওঁলোকে যি শুনি আছিল সেয়া ব্যক্তিজনৰ নিজৰ মাত আৰু নিজৰ উচ্চাৰণ আছিল। তেতিয়া মানুহে পৃথিৱীৰ যিকোনো ঠাইতে, যিকোনো অৱস্থাত যিয়েই নহওক কিয়, পৰিৱেশৰ সকলো বস্তুতে তাৰ ছাপ আৰু তাৰ ওপৰত ইয়াৰ প্ৰতিচ্ছবি খোদিত হৈ পৰিছে। যদিও তেওঁ অতি আন্ধাৰত কিবা এটা কৰিলেও আল্লাহৰ ৰাজ্যত এনে ৰশ্মি আছে যাৰ বাবে আন্ধাৰ আৰু পোহৰে কোনো পাৰ্থক্য নকৰে; যিকোনো ক্ষেত্ৰতে তেওঁৰ প্ৰতিচ্ছবি সংৰক্ষণ কৰিব পাৰে। এই সকলোবোৰ ছবি পুনৰুত্থানৰ দিনা মানুহৰ আগত চলচ্চিত্ৰৰ দৰে পাৰ হৈ যাব, আৰু পৃথিৱীত জীৱনকালত কেতিয়া আৰু ক’ত কিবা এটা কৰিছিল সেইটো দেখুৱাব।
কথাটো হ’ল যদিও আল্লাহে মানুহে যি কৰে সেয়া প্ৰত্যক্ষভাৱে জানে, তথাপিও আখিৰাতত যেতিয়া তেওঁ নিজৰ আদালত স্থাপন কৰিব তেতিয়া তেওঁ প্ৰতিজন অপৰাধীক ন্যায়ৰ সকলো দাবী পূৰণ কৰাৰ পিছতহে শাস্তি দিব। অপৰাধীৰ বিৰুদ্ধে তেওঁৰ আদালতৰ সন্মুখত অনা যিকোনো গোচৰ ইমানেই নিখুঁত প্ৰমাণেৰে প্ৰমাণিত হ’ব যে তেওঁক অপৰাধী বুলি সন্দেহ কৰাৰ কোনো ঠাই নাথাকিব। তেওঁৰ বিৰুদ্ধে প্ৰথম আৰু প্ৰধান প্ৰমাণ হ’ল সেই অভিলেখ য’ত লিপিবদ্ধ কৰা স্বৰ্গদূত দুজনে তেওঁৰ প্ৰতিটো কথা আৰু কৰ্ম লিপিবদ্ধ কৰি আছে। (চুৰা কাফ, আয়াত 🔴৫০:১৭-১৮; চুৰা আল-ইনফিতাৰ, আয়াত 🟢৮২:১০-১২)। এই অভিলেখ তেওঁৰ হাতত তুলি দিয়া হ’ব আৰু তেওঁক পঢ়িবলৈ কোৱা হ’ব, কাৰণ “আপুনি নিজৰ বিৰুদ্ধে হিচাপ-নিকাচ কৰিবলৈ যথেষ্ট।” (চুৰা বানি ইজৰাইল, আয়াত 🟡১৭:১৪)। ইয়াক পঢ়ি মানুহ বিমোৰত পৰিব, কিয়নো “ই আমাৰ সৰু বা ডাঙৰ কোনো কামৰ লিপিবদ্ধ নোহোৱাকৈ ৰখা নাই।” (চুৰা আল-কাহফ, আয়াত 🟠১৮:৪৯)। তাৰ পিছত মানুহৰ নিজৰ শৰীৰ যিটো তেওঁ পৃথিৱীত ব্যৱহাৰ কৰিছিল। আল্লাহৰ দৰবাৰত তেওঁৰ নিজৰ জিভাই সাক্ষ্য দিব যে তেওঁ ইয়াৰ জৰিয়তে পৃথিৱীত কি কথা কৈ আহিছিল, তেওঁৰ নিজৰ হাত আৰু ভৰিয়ে সাক্ষ্য দিব যে তেওঁ সেইবোৰৰ জৰিয়তে কি কাম কৰিছিল (ছুৰা আন-নুৰ, আয়াত ⚫২৪:২৪)। তেওঁৰ চকু আৰু কাণে তেওঁলোকৰ উপায়েৰে কি দেখিলে আৰু কি শুনিলে তাৰ সাক্ষ্য দিব। আনকি তেওঁৰ শৰীৰৰ ছালখনেও তেওঁৰ কৰ্মৰ সাক্ষী হ’ব। বিমোৰত পৰি তেওঁ নিজৰ অংগ-প্ৰত্যংগবোৰক সুধিব: তুমি মোৰ বিৰুদ্ধে কিয় সাক্ষ্য দিলা? তেওঁলোকে উত্তৰ দিব: যিজন আল্লাহে সকলোকে বাক্য দিছে, তেওঁৱেই আমাক বাক্য দিছে। (চুৰা হামিম আছ-ছাজদাহ, আয়াত 🟣৪১:২০-২২)। এইবোৰৰ ওপৰত সাক্ষী থাকিব যিবোৰ পৃথিৱী আৰু ইয়াৰ সকলো পৰিৱেশৰ পৰা উপস্থাপন কৰা হ’ব, য’ত মানুহে নিজৰ কাণেৰে নিজৰ মাত শুনিব আৰু চকুৰে নিজৰ কৰ্মৰ সঠিক ছবি চাব। তদুপৰি মানুহৰ হৃদয়ত লুকাই থকা ধাৰণা, উদ্দেশ্য আৰু লক্ষ্য আৰু যি উদ্দেশ্যেৰে তেওঁ প্ৰতিটো কাম কৰিছিল, সেইবোৰ উলিয়াই আনি তেওঁৰ সন্মুখত ৰখা হ’ব যিদৰে ছূৰা আল-আদিয়াতত উল্লেখ কৰা হৈছে। সেইবাবেই এনে নিৰপেক্ষ, স্পষ্ট আৰু অনস্বীকাৰ্য প্ৰমাণৰ উৎপাদনৰ লগে লগে মানুহ বিভ্ৰান্ত হ’ব আৰু তেওঁ নিজকে অজুহাত দেখুৱাবলৈ আত্মৰক্ষাৰ বাবে একো কোৱাৰ কোনো সুযোগ নাপাব। (চুৰা আল-মুৰ্ছালাত, আয়াত 🔵৭৭:৩৫-৩৬)।
.
🔴৫০:১৭-১৮
إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ
যেতিয়া তাৰ সোঁফালে আৰু বাওঁফালে বহা দুজন ফিৰিস্তাই পৰস্পৰে (তাৰ আমল) লিপিবদ্ধ কৰিবলৈ গ্ৰহণ কৰে।
৫০:১৮
مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ
সি যি কথাই উচ্চাৰণ নকৰক কিয় তাৰ ওচৰত সদায় উপস্থিত আছে সংৰক্ষণকাৰী।
.
🟢৮২:১০-১২
وَإِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَافِظِينَ
আৰু নিশ্চয় তোমালোকৰ ওপৰত নিয়োজিত আছে সংৰক্ষকদল;
৮২:১১
كِرَامًا كَاتِبِينَ
সন্মানিত লেখক বৃন্দ;
৮২:১২
يَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ
তোমালোকে যি কৰা সেয়া তেওঁলোকে জানে।
.
🟡১৭:১৪
اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا
তুমি তোমাৰ কিতাপ পাঠ কৰা, আজি তুমি নিজেই তোমাৰ হিচাপ-নিকাচৰ বাবে যথেষ্ট।
.
🟠১৮:৪৯
وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا ۚ وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا ۗ وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا
লগতে উপস্থাপিত কৰা হ’ব আমলনামা, তেতিয়া তাত যি লিপিবদ্ধ আছে তাৰ বাবে তুমি অপৰাধীবিলাকক আতংকগ্ৰস্ত দেখিবা আৰু সিহঁতে ক’ব, ‘হায়, দুৰ্ভাগ্য আমাৰ! এইখন কেনেকুৱা গ্ৰন্থ! সৰু-বৰ এনে কোনো কৰ্ম নাই যিটো ইয়াত লিপিবদ্ধ কৰা হোৱা নাই’। সিহঁতে যি আমল কৰিছে সেয়া সন্মুখত উপস্থিত পাব; আৰু তোমাৰ প্ৰতিপালকে কাৰো প্ৰতি অন্যায় নকৰে।
.
⚫২৪:২৪
يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
যিদিনা সিহঁতৰ কৃতকৰ্মৰ বিষয়ে সিহঁতৰ বিৰুদ্ধে সাক্ষ্য দিব সিহঁতৰেই জিভা, হাত আৰু সিহঁতৰ ভৰিয়ে-
.
🟣৪১:২০-২২
حَتَّىٰ إِذَا مَا جَاءُوهَا شَهِدَ عَلَيْهِمْ سَمْعُهُمْ وَأَبْصَارُهُمْ وَجُلُودُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
অৱশেষত যেতিয়া সিহঁতে জাহান্নামৰ একেবাৰে সন্নিকটত উপস্থিত হ’ব, তেতিয়া সিহঁতৰ কাণ, সিহঁতৰ চকু আৰু ছালেও সিহঁতৰ বিৰুদ্ধে সিহঁতৰ কৃতকৰ্ম সম্পৰ্কে সাক্ষ্য দিব।
৪১:২১
وَقَالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدْتُمْ عَلَيْنَا ۖ قَالُوا أَنْطَقَنَا اللَّهُ الَّذِي أَنْطَقَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُوَ خَلَقَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
আৰু সিহঁতে (জাহান্নামীবিলাকে) সিহঁতৰ ছালবোৰক সুধিব, ‘কিয় তোমালোকে আমাৰ বিৰুদ্ধে সাক্ষ্য দিলা’? ছালবোৰে ক’ব, ‘আল্লাহেই আমাক বাকশক্তি দিছে, যি সত্তাই সকলোকে বাকশক্তি দিছে। তেৱেঁই তোমালোকক প্ৰথমবাৰ সৃষ্টি কৰিছে আৰু তেওঁৰ ওচৰতেই তোমালোক প্ৰত্যাৱৰ্তিত হ’বা’।
৪১:২২
وَمَا كُنْتُمْ تَسْتَتِرُونَ أَنْ يَشْهَدَ عَلَيْكُمْ سَمْعُكُمْ وَلَا أَبْصَارُكُمْ وَلَا جُلُودُكُمْ وَلَٰكِنْ ظَنَنْتُمْ أَنَّ اللَّهَ لَا يَعْلَمُ كَثِيرًا مِمَّا تَعْمَلُونَ
গোপনে অপকৰ্ম কৰাৰ সময়ত তোমালোকে ভৱা নাছিলা যে, তোমালোকৰ কাণ, চকু আৰু ছালেও তোমালোকৰ বিৰুদ্ধে সাক্ষ্য দিব, বৰং তোমালোকে ভাৱিছিলা যে, তোমালোকে যি কৰা তাৰ সৰহভাগেই আল্লাহে নাজানে।
.
🔵৭৭:৩৫-৩৬
هَٰذَا يَوْمُ لَا يَنْطِقُونَ
এইটো এনেকুৱা দিন যিদিনা সিহঁতে কথা ক’ব নোৱাৰিব,
৭৭:৩৬
وَلَا يُؤْذَنُ لَهُمْ فَيَعْتَذِرُونَ
আৰু সিহঁতক অজুহাত পেচ কৰাৰ অনুমতিও দিয়া নহ’ব।
।।।
যোগোতালে চৈয়দৰফে।
Comments
Post a Comment