মহম্মদে(আঃছাঃ) নিজৰ হাতেৰে আল্লাহৰ ওহীবোৰ অৰ্থাৎ কোৰআন লিখিছিল.fb link.
মহম্মদে(আঃছাঃ) নিজৰ হাতেৰে আল্লাহৰ ওহীবোৰ অৰ্থাৎ কোৰআন লিখিছিল।।
।।।
ওহী আছিল "পঢ়ক," আৰু ইয়াত "আল্লাহে কলমৰ দ্বাৰা শিকোৱা" (৯৬:১-৪) এই উক্তিটো অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছিল, আৰু দ্বিতীয় প্ৰকাশ আছিল "কলম"
(৬৮:১)। কলমৰ একমাত্ৰ কাম হ’ল লিখা।
কোৰআনৰ পিছৰ প্ৰথম দুটা শতিকাৰ অজ্ঞান মুছলমান পণ্ডিতসকলে ইয়াৰ দৰে কিবা এটা উৎপাদন কৰিবলৈ কোৰআনৰ প্ৰত্যাহ্বান বুজিব পৰা নাছিল। কোৰআনৰ গাণিতিক ৰচনাৰ বিষয়ে তেওঁলোকৰ কোনো ধাৰণা নাছিল, আৰু তেওঁলোকে জানিছিল যে বহুতো ডাঙৰ সাহিত্যিকে কোৰআনৰ সৈতে তুলনাযোগ্য গ্ৰন্থ ৰচনা কৰিব পাৰিলেহেঁতেন। আচলতে এনে বহু সাহিত্যিকে কোৰআনৰ দৰে উৎকৃষ্ট সাহিত্যিক গ্ৰন্থ এখন প্ৰস্তুত কৰাৰ ক্ষমতাৰ দাবী কৰিছিল। শেহতীয়াকৈ এই দাবী কৰিছে ইজিপ্তৰ প্ৰখ্যাত লেখক তাহা হুছেইনৰ পৰা।
অজ্ঞান মুছলমান পণ্ডিতসকলে তেতিয়া মহম্মদক নিৰক্ষৰ মানুহ বুলি ঘোষণা কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিল! তেওঁলোকে ক্ষুব্ধ হৈ পৰিছিল যে ইয়াৰ ফলত কোৰআনৰ অসাধাৰণ সাহিত্যিক উৎকৃষ্টতা সঁচাকৈয়ে অলৌকিক হৈ পৰিব। নবীৰ ওপৰত নিৰক্ষৰতা প্ৰদান কৰিবলৈ তেওঁলোকে যিটো শব্দৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰিছিল সেয়া আছিল "উম্মি"। সেই "পণ্ডিতসকলৰ" বাবে দুৰ্ভাগ্যজনকভাৱে, এই শব্দটোৰ স্পষ্ট অৰ্থ হৈছে "অনা-ইহুদী," বা যিজনে কোনো শাস্ত্ৰ (তওৰাত, ইঞ্জিল, বা কোৰআন) অনুসৰণ নকৰে [চাওক ২:৭৮, ৩:২০ & ৭৫, ৬২:২]; ইয়াৰ অৰ্থ "নিৰক্ষৰ" নহয়।
ৰাছুলুল্লাহ এজন সফল ব্যৱসায়ী আছিল। নিৰক্ষৰতা ৰচনা কৰা "মুছলমান পণ্ডিতসকলে" মিছা কথা কয়। প্ৰতিদিনে সংখ্যাৰ সৈতে লেনদেন কৰা এজন ব্যৱসায়ী হিচাপে নবীয়ে বৰ্ণমালা আৰু এটাৰ পৰা এহাজাৰলৈকে জানিব লাগিছিল।
কোৰআনে আমাক কৈছে যে মহম্মদে কোৰআন লিখি থৈছিল - মহম্মদৰ সমসাময়িকসকলৰ উদ্ধৃতিৰে কোৱা হৈছে, "এইবোৰ তেওঁ লিখি থোৱা অতীতৰ কাহিনী। সেইবোৰ তেওঁক দিনে-নিশাই ডিক্টেট কৰা হৈছে" (২৫:৫)। নিৰক্ষৰ ব্যক্তিক "ডিক্টেট" কৰিব নোৱাৰিব। নবীৰ শত্ৰুসকলে যিসকলে তেওঁক নিৰক্ষৰতাৰ অভিযোগ উত্থাপন কৰে তেওঁলোকে ২৯:৪৮ পদৰ অপব্যৱহাৰ কৰে, যিটো পূৰ্বৰ শাস্ত্ৰসমূহৰ সৈতে বিশেষভাৱে জড়িত।
ৰমজানৰ নিশা মহম্মদ আত্মা, দেহ নহয়, প্ৰকৃত ব্যক্তিক সৰ্বোচ্চ বিশ্বব্ৰহ্মাণ্ডলৈ মাতি অনা হয় আৰু তেওঁক কোৰআন দিয়া হয় (২:৯৭, ১৭:১, ৪৪:৩, ৫৩:১-১৮, ৯৭:১-৫)। পৰৱৰ্তী সময়ত জিব্ৰাইল ফেৰেস্তাই মহম্মদক এটা সময়ত কোৰআনৰ কেইটামান আয়াত মুকলি কৰাত সহায় কৰিছিল, আত্মাৰ পৰা মহম্মদৰ স্মৃতিলৈকে। নবীয়ে মাত্ৰ তেওঁৰ মনত মুকলি হোৱা আয়াতবোৰ লিখি মুখস্থ কৰিলে। যেতিয়া নবীৰ মৃত্যু হয়, তেতিয়া তেওঁ নিজৰ হাতেৰে সম্পূৰ্ণ কোৰআনটো ওহীৰ কালক্ৰম অনুসৰি লিখি থৈ গৈছিল, লগতে প্ৰতিটো আয়াত ক’ত ৰাখিব লাগে তাৰ নিৰ্দিষ্ট নিৰ্দেশনাও দিছিল। নবীয়ে লিপিবদ্ধ কৰা ঐশ্বৰিক নিৰ্দেশনাসমূহ কোৰআনক একেলগে জগতৰ আগত ঈশ্বৰৰ চূড়ান্ত নিয়মৰ বাবে উদ্দেশ্য কৰা চূড়ান্ত আৰ্হিত ৰাখিবলৈ ৰচনা কৰা হৈছিল (৭৫:১৭)। খলিফা ৰাছেদ উচমানৰ সময়লৈকে আদিম মুছলমানসকলে কোৰআন একেলগে ৰাখিবলৈ ঘূৰি নাহিল।।
।।।
↕️ওপৰৰ আয়াতবোৰঃ↕️
৯৬:১-৪
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ
পঢ়া তোমাৰ প্ৰতিপালকৰ নামত, যিয়ে সৃষ্টি কৰিছে,
৯৬:২
خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ
তেওঁ মানুহক আলাক্বৰ পৰা সৃষ্টি কৰিছে।
৯৬:৩
اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ
পঢ়া, কাৰণ তোমাৰ প্ৰতিপালক মহামহিম।
৯৬:৪
الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
যিজনে কলমৰ সহায়ত শিক্ষা দিছে।
।।।
৬৮:১
ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
নূন; কলমৰ শপত আৰু সিহঁতে যি লিখে তাৰ শপত!
।।।
২:৭৮, ৩:২০ & ৭৫, ৬২:২
২:৭৮
وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ
আৰু সিহঁতৰ মাজত এনেকুৱা কিছুমান নিৰক্ষৰ মানুহো আছে যিসকলে মিছা আশাৰ বাহিৰে কিতাব সম্পৰ্কে একোৱেই নাজানে, সিহঁতে কেৱল অমূলক ধাৰণা পোষণ কৰে ।
.
৩:২০
فَإِنْ حَاجُّوكَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِيَ لِلَّهِ وَمَنِ اتَّبَعَنِ ۗ وَقُلْ لِلَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْأُمِّيِّينَ أَأَسْلَمْتُمْ ۚ فَإِنْ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ
এতেকে সিহঁতে যদি তোমাৰ লগত বিতৰ্কত লিপ্ত হয় তেন্তে তুমি কোৱা, ‘মই আল্লাহৰ ওচৰত আত্মসমৰ্পণ কৰিছো আৰু মোৰ অনুসাৰীসকলেও’। আৰু যিসকলক কিতাব দিয়া হৈছে সিহঁতক আৰু নিৰক্ষৰসকলক কোৱা, ‘তোমালোকেও আত্মসমৰ্পণ কৰিছা নেকি?’ যদি সিহঁতে আত্মসমৰ্পণ কৰে তেন্তে নিশ্চয় সিহঁতেও হিদায়ত পাব; আৰু যদি সিহঁতে মুখ ঘূৰাই লয় তেন্তে তোমাৰ কৰ্তব্য কেৱল প্ৰচাৰ কৰা; আৰু আল্লাহ বান্দাসকলৰ বিষয়ে সম্যক দ্ৰষ্টা।
.
৩:৭৫
۞ وَمِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِقِنْطَارٍ يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ وَمِنْهُمْ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِدِينَارٍ لَا يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ إِلَّا مَا دُمْتَ عَلَيْهِ قَائِمًا ۗ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَيْسَ عَلَيْنَا فِي الْأُمِّيِّينَ سَبِيلٌ وَيَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ
আৰু কিতাবীসকলৰ মাজত এনেকুৱা কিছুমান মানুহো আছে, যাৰ ওচৰত বিপুল সম্পদ আমানত ৰাখিলেও সি ঘূৰাই দিব; আকৌ সিহঁতৰ মাজত এনেকুৱা মানুহো আছে, যাৰ ওচৰত এটা দীনাৰ আমানত ৰাখিলেও তাৰ ওপৰত সৰ্বোচ্চ তাগিদ নিদিয়ালৈকে সি সেইটো ওভোতাই নিদিব। এইটো এইবাবে যে, সিহঁতে কয়, ‘উম্মীসকলৰ বিষয়ে আমাৰ ওপৰত কোনো বাধ্যবাধকতা নাই; আৰু সিহঁতে জানি বুজি আল্লাহৰ ওপৰত মিছা কথা কয়।
.
৬২:২
هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ
তেৱেঁই উম্মীসকলৰ মাজত সিহঁতৰ মাজৰ পৰাই এজন ৰাছুল প্ৰেৰণ কৰিছে, যিজনে সিহঁতৰ ওচৰত তেওঁৰ আয়াতসমূহ তিলাৱাত কৰে, সিহঁতক পৱিত্ৰ কৰে আৰু সিহঁতক কিতাব ও হিকমতৰ শিক্ষা দিয়ে; যদিও ইতিপূৰ্বে সিহঁত ঘোৰ বিভ্ৰান্তিত আছিল;
।।।
২৫:৫
وَقَالُوا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ اكْتَتَبَهَا فَهِيَ تُمْلَىٰ عَلَيْهِ بُكْرَةً وَأَصِيلًا
সিহঁতে আৰু কয়, ‘এইবোৰ প্ৰাচীনকালৰ উপকথা, যিবোৰ তেওঁ লিখোৱাই❌ লৈছে; তাৰ পিছত এইবোৰ পুৱা-গধূলি তেওঁৰ ওচৰত পাঠ কৰা হয়’।
[25:5] And (Wa) they (the disbelievers) say (Qaaluu'), "Tales (Asaatiiru) of the predecessors (El'Awwaliina) which
he has transcribed (Ek'tataba-haa), and (Fa) they (the verses) were (Hiya) dictated (Tum'laa) to him (Ålai'hi);
early in the morning (Buk'ratan) and (Wa) before sunset (Asiila)."
[মন কৰিব: বৰ্তমান সময়তো ৰছুলক নিৰক্ষৰ বনাবলৈ কোৰআন অনুবাদত যত "লিখি লৈছে" হ'ব লাগে তাত(ওপৰত) "লিখোৱাই❌ লৈছে" বুলি কৈছে]
.
২৯:৪৮
وَمَا كُنْتَ تَتْلُو مِنْ قَبْلِهِ مِنْ كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ ۖ إِذًا لَارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ
আৰু তুমিতো ইয়াৰ পূৰ্বে কোনো কিতাব পঢ়া নাছিলা আৰু নিজ হাতে কোনো কিতাবো লিখা নাই যে, বাতিল পন্থীসকলে সন্দেহ পোষণ কৰিব।
।।।
(২:৯৭, ১৭:১, ৪৪:৩, ৫৩:১-১৮, ৯৭:১-৫)
২:৯৭
قُلْ مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَىٰ قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَهُدًى وَبُشْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ
কোৱা, ‘যিয়ে জিব্ৰীলৰ প্ৰতি শত্ৰুতা পোষণ কৰিব, এইবাবে যে, তেওঁ আল্লাহৰ অনুমতিক্ৰমে তোমাৰ হৃদয়ত কোৰআন অৱতীৰ্ণ কৰিছে, যিখন পূৰ্বৱৰ্তী কিতাবৰো সত্যায়নকাৰী আৰু যিখন মুমিনসকলৰ বাবে পথপ্ৰদৰ্শক আৰু শুভ সংবাদ।
.
১৭:১
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
পৱিত্ৰ মহিমাময় তেওঁ, যিজনে তেওঁৰ বান্দাক ৰাতিৰ ভিতৰতে ভ্ৰমণ কৰাইছে, আল-মাছজিদুল হাৰামৰ পৰা আল-মাছজিদুল আক্বছালৈ, যাৰ কেউফালে আমি বৰকত প্ৰদান কৰিছো, যাতে আমি তেওঁক আমাৰ নিদৰ্শন দেখুৱাব পাৰো; নিশ্চয় তেওঁ সৰ্বশ্ৰোতা, সৰ্বদ্ৰষ্টা।
.
৪৪:৩
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ ۚ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرِينَ
নিশ্চয় ইয়াক আমি অৱতীৰ্ণ কৰিছো এটা বৰকতময় ৰাতিত; নিশ্চয় আমি সতৰ্ককাৰী।
.
৫৩:১-১৮(১০ৰ বাদে বাকী আয়াতবোৰ চাই ল'ব)
৫৩:১০
فَأَوْحَىٰ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَا أَوْحَىٰ
তেতিয়া আল্লাহে তেওঁৰ বান্দাৰ প্ৰতি যি অহী কৰিবলগীয়া সেয়া অহী কৰিলে।
.
৯৭:১-৫(বাকী আয়াতবোৰ চাই ল'ব)
৯৭:১
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ
নিশ্চয় আমি ইয়াক লাইলাতুল ক্বদৰত অৱতীৰ্ণ কৰিছো;
।।।
৭৫:১৭
إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ
নিশ্চয় ইয়াৰ সংৰক্ষণ আৰু পাঠ কৰোৱাৰ দায়িত্ব আমাৰেই।
।।। সংকলন আৰু সম্পাদনাত চৈয়দ ৰফিক।।।
।।।
Reply of fb comments(Link: https://bit.ly/3zy9DNk)
🔴মুছহাফ(مُصْحَفْ) কি?
।।।
A muṣḥaf (Arabic: مُصْحَفْ, pronounced [ˈmʊsˤħaf]; plural مَصَاحِف maṣāḥif) is an Arabic word for a codex or collection of sheets, but also refers to a written copy of the Quran.
।।।
আৰবী ভাষাত আল-কোৰানৰ অৰ্থ হৈছে ‘আবৃত্তি’ আৰু ইছলামত কোৱা হৈছে যে ইয়াক মহম্মদে ফিৰিস্তা জিব্ৰিয়েলৰ জৰিয়তে লাভ কৰাৰ পিছত মৌখিকভাৱে পাঠ কৰিছিল। মুছহাফ শব্দটোৰ অৰ্থ হৈছে মহম্মদৰ আবৃত্তি আৰু শাৰীৰিক, লিখিত কোৰআনৰ মাজত পাৰ্থক্য কৰা। এই শব্দটো কোৰআনত নিজেই নাই, যদিও ই বহু আয়াতত নিজকে কিতাব বা কিতাপ বুলি উল্লেখ কৰিছে(কোৰআন ২:২, কোৰআন ৩:৩, কোৰআন ২৯:৪৮)।
কিছুমান ইছলামিক পণ্ডিতে মুছহাফ শব্দটোও কিতাপখনৰ ভিতৰতে থকা সকলো ওহীক বুজাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰে, আনহাতে আল-কোৰাআন ব্যৱহাৰ কৰি মহম্মদৰ জীৱনকালত অৱতীৰ্ণ হোৱা সকলো আয়াতক বুজাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰে, য’ত মুছহাফৰ আগতে বাতিল কৰা আৰু আঁতৰোৱা আয়াতসমূহো অন্তৰ্ভুক্ত কিছুমান হাদীছত উল্লেখ কৰা অনুসৰি চূড়ান্ত লিখিত ৰূপ। এই কাৰণে এই পণ্ডিতসকলে কয় যে কোৰআনৰ এটা সম্ভাৱ্য সংস্কৰণ আছে, কিন্তু মুছহাফৰ একাধিক সম্ভাৱ্য সংস্কৰণ(😆?) আছে।
।।।
টোকা: বুখাৰি হাদিস যিদৰে মনেগঢ়া ঠিক তেনেদৰে
মুছহাফো মনেগঢ়া হাস্যকৰ।
Replied by me(syedraf).
Comments
Post a Comment